Apex América Brasil

Apex América Brasil

Customer Service - International Clinic

São Paulo - SP
Home Office
1 Posição
Efetivo – CLT
Assistente
Período Integral

A Clinic based in Portugal serving patients across Europe and the United States.

The role focuses on identifying key markets such as Portugal, Europe, and the U.S., conducting personalized prospecting, establishing first contact with leads, qualifying them, and transferring them effectively.

Manage patients, make initial calls, and follow up with incoming leads. This position is about guiding interested individuals from curiosity to action—whether it's scheduling their first consultation, starting treatment, or reconnecting when the time is right. We need a professional that enjoys working with Customer Service with Empathy and Caring.

  • Monday to Friday
  • 5am to 3pm
  • 100% Remote
  • Office in São Paulo

Responsibilities:

- Identify target markets

- Conduct individualized prospecting

- Establish first contact with leads

- Qualify and Transfer leads

- Follow-up calls with patients via phone, WhatsApp, and Social Media

- Understand patient needs, explain the clinic’s approach, and help them take the next step

Requirements:

- Experience in prospecting and lead qualification,

- Experience in sales, customer service, or patient coordination

- Proficiency in digital prospecting tools (LinkedIn, email, calls)

- Ability to document interactions and update lead information accurately

- High empathy and emotional sensitivity

- Excellent communication and active listening skills

- Resilience in the face of objections or sensitive situations

- Strong organizational and time management skills

*Experience in healthcare is a plus

*Native Portuguese and professional English proficiency (spoken and written)

#LI-Remote

Requisitos

Estudos
Curso Técnico
Idiomas
Inglês - Avançado

Valorizado

Experiência profissional
Entre 1 e 3 anos

Sobre Apex América Brasil

Nós somos a Apex América!
Com mais de 20 anos de experiência, somos líderes em gestão de relacionamento e experiência de consumidores na América Latina e reconhecidos como um excelente lugar para se trabalhar, segundo pesquisa GPTW.

Fazemos parte da OneSource, uma parceria estratégica que reúne todas as empresas de BPO, CX e Talentos que fazem parte do grupo Vensure Employer Solution. Uma multinacional que oferece soluções de ponta a ponta por meio de um conjunto de tecnologias e serviços de recursos humanos, com atuação em 18 países presentes na América do Norte, América Central, América do Sul, Ásia e Europa, e mais de 40 mil colaboradores.

Na Apex, valorizamos cada pessoa e a riqueza de nossa diversidade. Sabemos que é na diferença que reside a nossa força. Oferecemos um espaço onde você pode crescer e se desenvolver plenamente, promovendo um ambiente de respeito, onde a paixão e a autenticidade são bem-vindas.

Em nossa cultura, o bem-estar de nossas pessoas é prioridade e nosso principal diferencial, pois sabemos que somente quem já desfruta disso pode criar uma ótima experiência. Capacitamos nossos colaboradores a atingir suas metas e realizar seu potencial, valorizando cada um de nossa equipe e trabalhando junto para transformar o mundo através de cada interação com os consumidores das empresas que confiam em nós.