Médico– Suporte ao Paciente - Fluent English/Spanish
We are seaking for a Doctor to work with a High Level personal injury law firm committed to helping clients recover both physically and financially after an accident. The firm works closely with clients to guide them through medical treatments and the legal process. This position is for a licensed medical doctor who will play a key role in reviewing cases, explaining medical needs to clients, and ensuring they receive the care necessary for their recovery.
Tasks include but are not limited to:
• Review and analyze medical records and reports
• Prepare accurate and clear medical summaries for legal use
• Evaluate injury details to assist attorneys in building strong cases
• Manage client appointments with healthcare providers, explain the importance of treatment plans and follow-up visits, and maintain consistent communication with clients to monitor their medical progress.
• Support the legal team by providing medical insights during case evaluations and helping address client concerns about their treatment.
• Make regular calls to patients and clients to gather updates on their condition and treatment progress, and coordinate with doctors and medical clinics in the U.S. to ensure proper care.
• Strong organizational skills for managing multiple cases at once, attention to detail in record-keeping and reporting, and empathy when working with injured clients.
Requisitos
Estudos
Idiomas
Valorizado
Experiência profissional
Sobre Apex América Brasil
Nós somos a Apex América!
Com mais de 20 anos de experiência, somos líderes em gestão de relacionamento e experiência de consumidores na América Latina e reconhecidos como um excelente lugar para se trabalhar, segundo pesquisa GPTW.
Fazemos parte da OneSource, uma parceria estratégica que reúne todas as empresas de BPO, CX e Talentos que fazem parte do grupo Vensure Employer Solution. Uma multinacional que oferece soluções de ponta a ponta por meio de um conjunto de tecnologias e serviços de recursos humanos, com atuação em 18 países presentes na América do Norte, América Central, América do Sul, Ásia e Europa, e mais de 40 mil colaboradores.
Na Apex, valorizamos cada pessoa e a riqueza de nossa diversidade. Sabemos que é na diferença que reside a nossa força. Oferecemos um espaço onde você pode crescer e se desenvolver plenamente, promovendo um ambiente de respeito, onde a paixão e a autenticidade são bem-vindas.
Em nossa cultura, o bem-estar de nossas pessoas é prioridade e nosso principal diferencial, pois sabemos que somente quem já desfruta disso pode criar uma ótima experiência. Capacitamos nossos colaboradores a atingir suas metas e realizar seu potencial, valorizando cada um de nossa equipe e trabalhando junto para transformar o mundo através de cada interação com os consumidores das empresas que confiam em nós.